My LoVe

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 49
بازدید ماه : 251
بازدید کل : 25158
تعداد مطالب : 67
تعداد نظرات : 155
تعداد آنلاین : 1

کد ماوس این صفحه را به اشتراک بگذارید

نام روزهای هفته‌

نام روزهای هفته‌ی فرنگی از گاهنامه‌ی کهن ايرانی برگرفته شده است

 

نام روزهای هفته در ايران کهن بدين گونه بوده است:

 
کیوان شید = شنبه
مهرشید = یکشنبه
مه شید = دوشنبه
بهرام شید = سه‌شنبه
تیرشید = چهارشنبه
هرمزشید = پنج‌شنبه
ناهیدشید یا آدینه = جمعه
 
اينک با بررسی ريشه‌های اين واژگان به اين بر‌آيند ساده می‌رسيم:
 
کلیک روی ادامه مطلب

ادامه مطلب
نويسنده: Adliana تاريخ: دو شنبه 28 آذر 1390برچسب:نام روزهای هفته, يران کهن, کیوان شید, شنبه مهرشید, یکشنبه مه شید, دوشنبه بهرام شید, سه‌شنبه تیرشید, چهارشنبه هرمزشید, پنج‌شنبه ناهیدشید یا آدینه, جمعه, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

شخصیت شناسی

فروردین: گل رز شما گاهی بدون فکر قبلی کاری را انجام می دهید. بسیار رک گو هستید و عاشق مسافرت! اشتیاق زیادی برای زندگی کردن دارید و پشتکارتان خوب است.

اردیبهشت: گل نسترن فردی صبور و پرطاقت هستید و اراده بسیار قوی دارید. دوست دارید کارها را به آهستگی ولی به طورجدی انجام دهید. خجالتی هستید و قابل اعتماد. سعی می کنید از مشاجرات دوری کنید.


ادامه مطلب
نويسنده: Adliana تاريخ: دو شنبه 7 آذر 1390برچسب:شخصیت شناسی,گل ماه تولد, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

تفکیک ج*نسیت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دخترا این ور !!!!!!!!!!

پسرابیزحمت اونور...

خبر: دانشگاه های معتبر کشور می گویند دستورالعمل وزارت علوم را برای تفکیک دختران و پسران دانشجو اجرا می کنند. یعنی کلاسها از این به بعد در شرایطی برگزار می شود که دیگر مختلط نیست.

در تازه ترین اقدامات عملی برای تفکیک ج*نسیتی، یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور اعلام کرده کلاسهای دانشجویان سال اول را دخترانه و پسرانه می کند. دانشگاه صنعتی شریف در نظر دارد از چیزی که به قول رئیس این مجموعه "شوک بزرگ" به دانشجویان ناشی از حضور در محیط مختلط آموزشی است، پیشگیری کند و آنها را در کلاسهای جداگانه آموزش دهد. مسئله ای که به گفته بسیاری از صاحبنظران و استادان دانشگاه، توهین آشکاری به دانشجو و شان محیط علمی است.
اکنون بسیاری از چهره های نزدیک به دولت می گویند با تفکیک ج*نسیتی، اسلامی کردن دانشگاه ها، محقق خواهد شد. از جمله آقاتهرانی، نماینده مجلس و استاد کابینه محمود احمدی نژاد معتقد است تفکیک کردن دختران و پسران و تغییر در دروس از اصلی ترین روشهای اسلامی کردن دانشگاه هاست.

به تعبیر دیگر، موافقان طر ح تفکیک ج*نسیتی در دانشگاه ها، سه عامل را دلیل اصلی موافقت خود عنوان می کنند: اسلامی کردن دانشگاه ها، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و بازده بهتر درسها.(هه هه خواب دیدین خیره...)

به تعبیر دیگر، موافقان طر ح تفکیک ج*نسیتی در دانشگاه ها، سه عامل را دلیل اصلی موافقت خود عنوان می کنند: اسلامی کردن دانشگاه ها، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و بازده بهتر درسها.


از دیگر سو، مخالفان اجرای این طرح، می گویند این کار، راه و رسم امام خمینی (ره)، نبوده است. آنها معتقدند این کار را امام نمی پسندید و اگر می خواست این کار انجام بشود در سالهای انقلاب فرهنگی و بستن دانشگاه ها، این تفکیک را انجام داده بود.
دلیل دوم برای مخالفت آنها، چیزی است که به عنوان "بی حرمتی به شان دانشجو" عنوان می کنند. آنها می گویند آمار ورودی دانشگاه ها نشان می دهد دختران نزدیک به ۷۰ درصد سهم کنکور را به خود اختصاص داده اند و در صورتی که در محیطهای دخترانه تحصیل کنند، فردا در جامعه و محیط کاری، دچار مشکل خواهند شد.


مجلس در این میان، از اصلی ترین مخالفان تفکیک ج*نسیتی است. نمایندگان متعددی که بیشتر عضو کمیسیون آموزش هستند، این کار را به صلاح کشور نمی دانند و بارها با آن مخالفت کرده اند. تا جایی که معاون وقت وزیر علوم، مجبور شد در اظهار نظری، دل مجلس را به دست بیاورد و بگوید: "در صورت تصویب مجلس، تفکیک ج*نسیتی صورت خواهد گرفت."

پس خیلی دور از انتظار نیست علاوه بردانشگاه مطرح صنعتی شریف، از ابتدای سال تحصیلی جدید، دخترها این طرف درس بخوانند و پسران در آن کلاس ، وضعیتی که برخی مسئولان وزارت علوم می گویند باید از همان سال ۶۶ اجرا می شد. هر چند که مخالفان می گویند در سال ۶۶ و زمان حیات امام، ایشان هیچگونه حرفی در این باره نزده اند.

دانشگاه نجف آباد اصفهان هم که فقط منتظر بود.....

مسئولين دانشگاه آزاد اسلامي واحد نجف آباد اصفهان از صبح امروز اقدام به جدا نمودن سرويسهاي رفت آمدن دانشجويان دختر و پسر دانشگاه در مسير دروازه شيراز نمودند.

 

نظرشماچیه.؟؟!!!!!!!!!! 

 

نويسنده: Adliana تاريخ: دو شنبه 13 تير 1390برچسب:تفکیک جنسیت,بی حرمتی به شان دانشجو,مخالفان تفکیک جنسیتی, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

من مریم هستم,دانشجو سال اول,نه الان دیگه شدم سال دومی مترجمی(چقدرزودگذشت !!).تواین وبلاگ هرچی خودم دوست داشتم رو گذاشتم ببینیدو دانلود کنید.اینم ایمیلم اگه چیزی خواستیدبهم ایمیل بزنید.adliana_m@yahoo.com اگرلینکی خراب بودیایادانلودنمیشد,قسمت نظرات ذکرکنیدخیلی سریع برطرف میکنم. به وبلاگ من خوش اومدی.

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to adliana.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com